19.5.2012

Synkkiä pilviä

Itseasiassa nyt paistaa kyllä aurinko kirkkaalta taivaalta. Aamulla ensimmäisenä mieleen tuli lastenloru "Aurinko, aurinko lättyjä paistaa...". Viimeisimmät kortit ovat kuitenkin olleet vähän tummasävyisiä. 

Ystävämme väitteli joten oli tarve tohtorikortille. Kutsussa luki erikseen, että juhlakalu haluaa itsepiirrettyjä kortteja joten eihän siinä auttanut muu kuin ottaa kynä käteen. Hatun alla oleva miekka ei tarkoituksella ole tohtorinmiekka vaan yrittää esittää Excaliburia.


Taustapaperi on DCWV:n Rock Star -lehtiöstä. Leimasin päälle vähän numeroita ja roiskeita PaperArtsyn ja Nea-Idean leimasimilla.

Tuli fiksu olo kun laitoin kukat kippoon glitteröitäväksi ja syystä tai toisesta päätin puhaltaa pinsettien päässä olevasta kukasta ylimääräisiä hileitä pois tajuamatta, että välittömästi sen takana kipossa on kasa. Naamallehan se levahti.

Mieheni mummo kuoli jokin aika sitten ja tein hautajaisiin kortin. Se toimitti kahta tarkoitusta, sillä tekstinä oli Karjalan kunnailla jonka lauloin muistotilaisuudessa ennen kortin luovuttamista.


Kuvasta se ei näy, mutta Stempelkellerin risti on embossattu Stampendousin antiikkihopeisella jauheella.

15.3.2012

Kun kellohame heilahtaa

Vaihteeksi nukenvaatteita. Ompelin Noralleni röyhelömekon herkullisesta pinkistä pallokankaasta. Väri tosin riitelee tytön tukan kanssa pahasti joten mietin vielä jääkö mekko kotiin vai myynkö sen eteenpäin. Röyhelöiden pohjana on puolikello. Yläosa on vuoritettu mutta luita en tällä kertaa kokenut tarpeelliseksi lisätä.



Seuraava tekele onkin sitten enemmän tytön omaa tyyliä. Neuloin pitkän pitsineuletakin mustasta Nallesta kolmosen puikoilla. Sovelsin takkiin vapaasti Sikuriinan ohjetta. Kuvasin tytön kaljuna kun massiivinen tukka tuppaa peittämään puolet kuvattavasta vaatteesta. Ällös järkyttykö.



6.3.2012

Hattu tekee naisen

Väsäilin männäviikolla lähinnä nuken päähän ajateltuja silintereitä. Käytin pohjalla Grunge Paperia ja päällystin osat My Minds Eyen ohuilla kuviopapereilla ja pitsillä. Olisin varmaan tehnyt useammankin kun putki oli päällä mutta grunge loppui enkä ole vielä päässyt Sinelliin hakemaan lisää.



Ensimmäisestä tuli vähän turhan pitkulainen joten tein seuraavista vähän maltillisemmat ovaalit. Leveistä pitsinauhoista jäi useimmissa juuri sopiva reunasuikale koristeruusujen ompelemiseen.





Hattu on päässä myös tämänkertaisen K-18 -haasteen dt-tuotoksessani. Koukussa Kortteihin K-18 -haasteen aihe on tässä kuussa BÄNG! Värittelin korttiin KennyK:n steampunkhenkisen digityttösen Copiceilla. Kello, perhoset, rattaat ja kirjaimet on kaikki stanssattu Tim Holtzin stansseilla mustasta kartongista. Kirjaimiin suihkuttelin vain vähän Goosepumpsia, muut kappaleet maalasin akryylimaaleilla. Taustan helmiäispaperiin ja perhosiin hinkkasin lisäksi alkoholimusteita väreissä Denim ja Stream.


26.2.2012

Kun mies tulee tiettyyn ikään

Kun mies tulee tiettyyn ikään on aika ottaa asuntolaina. Tai ei se kai varsinaisesti mikään vaatimus ole mutta niin tuntuu käyvän yhdelle jos toisellekin. Tupaantuliaislahjat teekkaripiireissä ovat usein tarkoituksellisen isoja, painavia ja epäkäytännöllisiä. Tällä kertaa säälin ystäväämme ja väsäsin pienen, kevyen ja käyttökelpoisen lahjan mikäli se miellyttää lahjan saajan silmää riittävästi päästäkseen käyttöön.


Käytin pieneen kylttiin parimillistä puupahvia, grunge paperia, paksua tulostuspaperia ja jokusta Tim Holtzin stanssia. Kehyksen ja taustan leikkasin Baroquen ja Mini Baroquen avulla, rattaat Gadget Gearsilla ja Mini Gearsilla ja siivet Heart Wingsillä. Maalasin kappaleet Game Colorsin akryylimaaleilla. Kuorrutin lopuksi rattaat Crackle Accentilla ja siivet Rock Candy Distress Sticklesillä.

Näitä pitäisi tehdä enemmänkin mutta Baroque ei pohjana sovi kaikkien tyyliin. Pitäisi ostaa vaikkapa Ornamental ja Mini Ornamental niin saisi kehyksen muotoon vaihtelua. Kovin montaa muuta noin paksua materiaalia leikkaavaa kehystä en keksi. Saa vinkata!

14.2.2012

Kesä on kulman takana

Kesä on kulman takana tai ainakin siltä tuntui tätä korttia tehdessä. Olen yrittänyt jonkun aikaa sanoa itselleni, että minulla on riittävästi paperia enkä tarvitse enää yhtään lisää. Jotenkin Leimailutaivaasta kuitenkin tarttui mukaan yksi pikkiriikkinen lehtiö, My Minds Eyen kesäinen 6"*6" Vanity Fair.


Levitin kuvan pohjalle Tumbled Glass, Shabby Shutters ja Worn Lipstick -Distressejä musteenlevittimellä. Leimasin päälle samoilla väreillä Hero Artsin jumboleimasimilla ja Mariannen stanssilla leikatulla softisperhosella. Perhoseen lisäsin päälle turkoosia Perfect Pearlsiä.

Meksikolainen alku aika tico tico...

Ystävämme halusi järjestää puoliskolleen Meksiko -teemaiset synttärit. Päädyimme Emmin kanssa väkertämään pinatan pikkuveljineen ja vähän asusteita.


Tästä piti tulla alunperin pinata ja hattu oli tarkoitettu isomman puutteessa synttärisankarille. Pienestä pallosta tuli kuitenkin niin kova, että epäilimme hajoaako se. Emmi sovitti hattua pikkuiselle ja se istui siihen kuin nakutettu.

Seuraavan pallon kohdalla osasimme käýttää isompaa ilmapalloa, vähän vähemmän papekerroksia emmekä enää lisänneet liimaa jauholilluun. En tiedä missä paperimömmöaskartelutyhjiössä olen onnistunut elämään mutta tämä oli ensimmäinen kerta kuin tein mitään tämänsuuntaista.


Herra Hirmuisen Hidalgon sisään oli lastattu karkkia, pieniä muovisia likööripulloja ja vähän leikkureilla klipsuteltuja kukkasia ja käsiä. Se repesi oikein kivasti.

Hidalgon tyyliin myös vieraille oli viiksiä. Liimasimme grillitikkujen päälle nahasta leikattuja ja kartongilla vahvistettuja viiksiä. Siskoni Sanna huolehti vähemmistöstä ja teki vasenkätisiä versioita.


Viimeisenä vielä synttärikortti. Väritin KennyK:n hilpeän tequilamadon Copiceilla. Taustalla on DCWV:n paperi, Fiskarsin filminauhaleima ja muistaakseni Amalian onnittelutekstileima.


7.2.2012

Pitkästä aikaa

Herttileeri kuinka ihminen voikaan olla lukossa. Käsistäni ei ole syntynyt oikein mitään pieneen ikuisuuteen. Nyt kuitenkin oli pakko tehdä Leimailutaivaaseen demokokeilu ja K-18 -haasteeeseen dt-kortti.

Koukussa Kortteihin K-18 -haasteen aiheena on tällä kertaa "Anatomisesti korrekti". Tein sitä varten äärettömän simppelin kortin. Tulostin sydämen jonka muistaakseni olen poiminut mukaani joskus The Graphics Fairyltä ja töpöttelin kuvan reunoille valkoista Distress Stainilla.

Toiseen taustapaperiin leimasin punaisilla ja violeteilla Distresseillä Hero Artsin taustaleimasimella joka tarttui viikonloppuna mukaan Paperinauhan pöydältä. Suihkautin leimasimeen hieman vettä musteiden perään. Toiseen hieroin samoja värejä suoraan tyynystä ja suihkuttelin vähän vettä päälle. Teksti on tehty dymolla kirkkaalle nauhalle joita plopsahti eilen postiluukusta Teippitarhan kuoressa.


Minun oli tarkoitus demoilla Leimailutaivaassa Sizzixin Ink-Its Letterpress -levyjä ja erilaisia kohokuviointikansioiden ja musteiden ristisiitostekniikoita. Osan ajasta pysyin kai ihan aiheessakin mutta välillä tuli kyllä selitettyä kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Tein muutaman todella simppelin kortin malliksi ja tästä tuli ehdoton suosikkini. Alempi paperi on kohokuvioitu double embossing -tekniikalla Timpan kansioilla herran omalle kuviopaperille. Päällimmäiseen leimasin ensin harlekiinikuvion kansioon Mementolla, asetin paperin ja rullasin läpi BigShotista.